Друзі! На передодні шкільних олімпіад, коли все менше і менше учнів бажають приймати участь в шкільних олімпіадах мене зацікавили особливості роботи з обдарованими дітьми.
Особливості роботи з обдарованими учнями
Завдання школи - підтримувати учня і розвинути
його здібності, підготувати ґрунт для того, щоб ці здібності було реалізовано.
Виявлення обдарованих дітей повинно починатися вже в початковій школі на основі
спостереження, вивчення психологічних особливостей, мовлення, пам'яті,
логічного мислення.
Якими є обдаровані
діти?
- Мають вищі порівняно з більшістю учнів
інтелектуальні здібності, потяг до навчання, творчі можливості;
- Мають активну пізнавальну потребу, що домінує;
Відчувають радість
від здобуття знань, розумової праці.
Які категорії обдарованих дітей можна визначити умовно?
Які категорії обдарованих дітей можна визначити умовно?
- Діти з надзвичайно високим загальним рівнем
розумового розвитку (такі діти найчастіше зустрічаються в дошкільному й
молодшому шкільному віці);
- Діти з ознаками спеціальної розумової обдарованості
- у певній галузі науки (підлітковий вік);
Учні, які не досягають через якість причини успіхів у
навчанні, але мають яскраву пізнавальну активність, оригінальність психічного
складу, неабиякі розумові резерви (частіше зустрічаються в старшому шкільному
віці).
У навчальній діяльності робота з обдарованими дітьми ґрунтується на
диференційованому підході, що сприяє розширенню й поглибленню освітнього
простору предмета.
Мета роботи з
обдарованими дітьми
- Виявлення таких дітей.
·
Створення
умов для їх оптимального розвитку
Завдання роботи з
обдарованими дітьми
- Розвиток цілісної картинки світу в уявлення дитини;
- Розвиток творчого критичного й абстрактно-логічного
мислення, здатностей розв'язувати проблеми;
- Розвиток здатності самостійно навчатися та
здійсеювати долсідницьку роботу;
·
Розвиток
здатностей до самопізнання й саморозуміння, формування позитивної "Я -
концепції".
За якими принципами
будується робота з обдарованими дітьми?
- Орієнтація на змагання, актуалізація лідерських
можливостей учнів.
- Орієнтація на потреби дитини.
- Максимальне розширення кола інтересів.
- Домінування розвивальних можливостей над
інформаційною насиченістю.
Ускладнення змісту навчальної діяльності
Яким повинен бути
вчитель у роботі з обдарованими дітьми?
- Талановитим, здатним до експерементальної й творчої
дфяльності.
- Професійно грамотним.
- Інтелегентним, моральним і ерудованим.
- Володіти сучасними педагогічними технологіями.
- Мати позитивну "Я - концепцію", бути
цілеспрямованим, наполегливим, емоційно стабільним.
Умілим організатором навчально-виховного процесу,
психологом
Що повинен уміти
вчитель для роботи з обдарованими дітьми?
- Збагачувати навчальні програми, тобто оновлювати й
розширювати зміст навчання.
- Працювати диферційовано, здійснювати індивідуальний
підхід і консультувати учнів.
- Стимувювати пізнавальні здібності учнів.
- Приймати зважені психолого-педагогічні рішення.
- Аналізувати навчально-виховну діяльність - свою та
класу.
·
Добирати
й готувати матеріали для колективних творчих справ.
Цікаво, актуально, з задоволенням прочитала
ВідповістиВидалити